onsdag, mars 15, 2006

Løst og Fast om Ditt og Datt. Del 1 (av en serie som kanskje følges opp)

Fant denne saken såre underholdene, og navigerer derfor et lite øyeblikk din oppmerksomhet VEKK fra min blogg, til en utrygg, verdslig og fremmed side. Men du kommer tilbake. Du kommer alltid tilbake. Alltid. Det veit jeg.

Vel, check it out og yo og sånn.

Fant den her en dag jeg drev og undersøkte internettet, og tenkte jeg måtte utføre min bloggs oppgave som informasjonsorgan og la allmennheten få ta del i dette. Dette er jo ikke nytt, men likevel kjempemoro for unga. Eller søskna da.

Kjempemoro!? Er det kjempemoro å se en livløs, bevisstløs og hjelpeløs stakkars kvinne falle mot avgrunnen i evigheter, med stadige ubehagelige møter av tilfeldige baller i utide og utide? Dette er jo humor basert på grov mishandling! Lettkledd er hun også.

Den dataanimerte danske filmsuksessen "Terkel i knipe" av Anders Matthesen er en komedie om den stakkars gutten Terkel som blir mobbet på skolen. Mye av humoren går på at barn blir banket opp. Denne humoren er helt vanlig i danmark. Skal du være morsom? Da må du banke unger. Kommer ikke utenom, din dust.

Internett er fullt av 'Funny videos'-sider, som er et samlingspunkt for alle oppegående i friminuttet. Storparten av disse filmene viser folk som skader seg på forskjellige måter, både frivillig (wannabe-jackass) og ufrivillig (Donald Duck). De fleste skader seg fordi de er iddiot i hue' [muntlig uttale], mens andre bare er uheldige. Fellesnevneren for disse er at de frembringer latter. Er dette noe å le av?

Dama som detter er morsom. Iddioter som skader seg er usannsynlig morsomt. 'Terkel i knipe' er en genial film - kanskje ikke som komedie, ihvertfall ikke som barnefilm, men som aktuelt drama. Tror jeg har med meg Bondevik på den siste der.

Hva er du med på? Bevar regnskogen!

4 Comments:

At 4:43 p.m., Blogger Kjetil said...

sjenailt.

kan ikke leke med den dama, enda hvor søt hun er. jeg ville fått forklaringsproblemer om fattern (les: onkel Stuart) hadde kommet inn..

 
At 7:39 p.m., Anonymous Anonym said...

Haha.. Morsomt med den dama:p
Tenkte å gi deg et kompliment;) Jeg blir provosert av siden din, eller ikke direkte av siden din og det du publiserer, men måten du publiserer det på.. Ehhm, ja.. Du kunne ikke tenke deg å gjøre det slik at linker blir åpnet i et nytt vindu! Enhver idiot som har litt peiling ville jo gjort det, for å beholde publikum på sin egen side i stedet for å navigere bortifra den;)

Jaja.. du har da provosert noen:p

 
At 7:40 p.m., Anonymous Anonym said...

Haha.. Morsomt med den dama:p
Tenkte å gi deg et kompliment;) Jeg blir provosert av siden din, eller ikke direkte av siden din og det du publiserer, men måten du publiserer det på.. Ehhm, ja.. Du kunne ikke tenke deg å gjøre det slik at linker blir åpnet i et nytt vindu! Enhver idiot som har litt peiling ville jo gjort det, for å beholde publikum på sin egen side i stedet for å navigere bortifra den;)

Jaja.. du har da provosert noen:p

 
At 10:06 p.m., Blogger Tarjei said...

Tenkte faktisk ikke på det, Tærsbæsj, men takk skal du ha! (hvis du ikke har det fra før av da)

 

Legg inn en kommentar

<< Home